Daha saçma ne olabilir ki?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Temmuz 2016 Salı

hiyirli işlir bil ginişlir siygilir vi hirmitlir ifindim ( sınavlar hakkında birkaç bişey :D )


Merhaba bloggercuklarım ve okuyucularım  iyicesinizdir inşAllah. Ben çok şükürüm. Bugün ki konumuz ciddi. Bugün ki konumuz vahim. bugün ki konumuz geleceğimizi değiştirecek.Ve bugün ki konumuz hakkında bendeniz bloggerınız mümkün olduğunca mantıklı şeyler yazıp sizlere  minik kibrit çöpleri vermeye çalışacağım ki bence bir kibrit çöpü karanlıktan daha iyidir.  Eveeet konumuz:
da dam dam dam  üniversiteye hazırlık sınavlarıııı. yehuuu yışısın yışısın ni kidirdi sivimli bir kini.
Öhm. Neyse.
geçen sene (Ygs ve Lys 'e ilk girdiğim yıl) bu zamanlarda her tatlış lise son öğrencisi gibi beni de bir telaş sarmıştı. artık üniversite seçme zamanıydı .Eee o kadar çalışmanın (!!!!!!!!...!) karşılığını almalıydım veeee aldım da.Mezuna kaldım. Yani bir sene daha sınavlara hazırlanmayı denedim. İtiraf edeyim aslında bu sene için kendimden çok da umudum yoktu yani bir hukuğun tutmayacağını zaten fark etmiştim desem daha doğru olur.  :D E o zaman bunları size neden  yazıyorum de mi , ben gideyim başkası gelsin de mi. Yik yaaaa . Bu maratona hazırlanan arkadaşlarımın kafasını karıştırmak benimde hakkım . Sonuçta bir suyun berrak olması için önce bulanması lazım.(Nasihat çeken blogger bknz: BEN -_-)
Şaka bir yana  artık lafı uzatıp kendime zaman kazandırmayı size de zaman kaybettirmeyi bıraksam iyi olacak.


Sınav zamanları çok kirli bir süreçtir gençler ve genç hissedenler hissetmeyenler. Başta çocuklar olmak üzere birçok ebeveyn kusma hissi hisseder histerik krizlere girer, bazıları da her şeyi içeride beyninde bedeninde hisseder.  ben sene boyunca içeride yaşayıp sonlara doğru histerikleşen kesimdeyim ( bir de anneme sorun o apayrı bir cevap veririr bence :D ) Bu tür zamanları atlatmanın en güzel yolu spor. hadi sporu boş verin koşun gençler dalak malak ne varsa şişsin gerçekten koşun acayıp enerji boşlatılıyor tecrübe ile sabit.  o da işe yaramazsa kendinize başka meşgaleler bulun. Tamam zaman gelicek boşa harcadığınız 1 saatin bile sizi rakiplerinizden geriye attığını düşüneceksiniz. Belki haklı olacaksınız ama kendinize nefes aldırmadığınız zamanlar içinizdeki ruha basınç uygulayacak ve bilirsiniz basınç da bir yere kadar bi çıkışı  dağılışı olacaktır. Size gerekenler biraz hırs(bknz bende yok peki ne konuşuyorsun diyeceksin yani şunu demeye getiriyorum bir şeyler başarmak istiyorsanız sadece istemekle olmaz azıcık peşinden koşun.Ben koştum ama belki de aralarda çok mola verdim ne bileyim suyu çok içmiş de olabilirim bir gevşeklik yoktu diyemem. )




Planlı çalışma( planlı çalışmayı hiç bir zaman gerçekleştiremedim. yani toplasan 2 haftadan uzun sürmemişti o plana uymam  O yüzden küçük hedeflerle planlarla başlayın. haftalık yapmayın  ben size yaptığımı ve devam ettirseydim beni çok daha ileri taşıyabilecek bir şey söyleyeyim önce kaç konu var hangi derslerden ne eksiğim var hangi konu kısa hangi konuya ne kadar zaman ayırmam gerek  ne kadar zamanım var bunlara bir bakın. aşağı yukarı bir konuya ayırmanız gereken zamanı belirledikten sonra atıyorum ertesi gün çalışmaya başladınız ilk iş olarak  o gün çalışmaya karar verdiğiniz konuları ,çözmeye karar verdiğiniz testleri bir kenara ayırın maymun iştahlılık yapmayın diğerlerine de sıra gelecek . ayrıca gaza gelip ne kadar test bulursanız masanıza yığmayın bu sefer moladan  döndükten sonra gözünüzde o testler devleşebilir (bknz ben) .ne olursa olsun o gün ki planınıza uymaya çalışın bu sizi ders çalışma disiplinine hazırlamak için ufacık bir adım olacak.ilerleyen zamanlarda ne kadar süre kaldığını ve ne kadar konunuz kaldığını kontrol etmeyi unutmayın.Konularınızı mümkün olduğunca sağlam ve kısa sürede bitirmeye çalışın. Tabi ki konuların arasından unuttuklarınız olabilir .Bunlar normal sonuçta sistem sizden dört dörtlük olmanızı  istiyor olabilir ve kendinizi çalışmak için çok kastığınızda da  kurtarma yazılılarından hallice son derece sevimli minik basit sınavlar hazırlayıp sizin masa başında geçirdiğiniz uykusuz kaldınız günlerle bir miktar dalga geçebilir.Ama unutmayın sizde insansınız. sizin de yorulma  acıkma boşaltım yapma gibi bir takım faaliyetleriniz var. sizinde kendinize zaman ayırmaya ihtiyacınız var. ay ne diyordum nereye geldim konu saptı. neyse dediğim gibi illaki unuttuğunuz konular olacaktır. sadece unuttuklarınızın bilincinde olun ve birkaç kez daha dönüp bakın.aynı şey testlerdeki yanlışlarınız içinde geçerli .
 Hee birde unutmadan gençler tamam ygs önemli ama ygs nin derdine düşüp lysyi boşluyoruz bunu açık ve net söyleyeyim. üstelik bizi asıl yukarılara taşıyacak olan lys iken. ygsyi çalışın  tabi ki ama mutluka lys ye de zaman ayırın yoksa konuları yetiştirmek adına sınavın son zmanaları çok sıkıntı yaşayabilirsiniz. )

Fazlaca soru çözümü( bakın gençler bu önemli . konun pekişmesi adına ve oturması adına gerçekten çok soru çözmeniz gerekebilir kaldı ki artık çoğu test kitabı ösymnin hazırladığı sorularla aynı doğrultuda soru hazırlıyor. çokca soru  ve deneme çözmek mühim.deneme de çok önemli
  eğer denemeyi çözerken zamanı yetiştiremiyorsanız her bölümün sonuna o bölümü ne kadar sürede bitirdiğinizi yazın.  soru çözerken hızlandığınızı fark edeceksiniz ve her denemede bunu net bir şekilde göreceksiniz bence.)


Biraz ciddiyet(farkındayım yukarıda kendiniz çok zorlamayın kasmayın vb anlamlara gelen şeyler söylemiş olabilirim ama sizde hemen gevşemeyin.bunlar akıl sağlığınızı korumanız ve size değer verdiğim için söylediğim şeyler. Tabi ki hayatı sevin başını okşayın ama her gün her gün olmaz sonra şımarır hep ilgi bekler ve o zamanlarda da  sizin para kazanmak hayatınızı devam ettirmek için başka işlerle uğraşmaktan zamanınız kalmayabilir. Kısacası yaptığınız işleri biraz ciddiye alın. Hayatı da.   bilirsiniz ne der nazım hikmet yaşamayı ciddiye alacaksın. bir sincap gibi mesela..

Sonuç olarak ne zaman neyi ne kadar yapacağınızı iyi ayarlayın .)




Biraz Hedef ya da hayal gücü(Bir arkadaşım bknz: Kargavekız ''Hayaller gerçekleştirmek için vardırlar ve her gerçekleşen hayalin yerini yenisi almalıdır''demişti teeee 2014 yılında. Çok doğru bir  tesbit bence. ama hayalleri olmalı insanın önce de mi ? bir hedefi falan . bilirsiniz hani şu yapmak için çok çaba sarfettiklerinizden sizi çalışmanız için güdüleyenlerden.(heh işte ben de bu da yoktu :D)Bir hayal iyidir ama hayalleriniz boş olmasın.Sadece ah üniversiteye gidip çimlerin üstünde yuvarlanıcam ben demeyin. Bana yer bilidiriminde bulunun hangi bölüm hangi üniversite. Bu biraz kendini ve ilgi alanlarını tanımakla ilgili. kendim için net bir şekilde kendimi çok da tanımıyorum diyebilirim.ama siz bu blogger gibi (bknz ben) olmayın . kendinize fırsatlar verin hayaller kurun .içi dolu hayaller. Ama yok benim gibiyseniz de çok büyük bir sıkıntı yok bence. sadece yılın bu zamanlarında keşke bir hayalim olsaydı belki uğrunda biraz daha çalışırdım diyebilirsiniz . ya da yine benim gibi ben ne tercih etcem yiaaa derdine düşersiniz. öyle yani bloggercuklarım ve okuyucularım . çok mu asap bozucu oldu bu paragraf. Ne yazık ki benim acı gerçeklerim bunlar :'D Ay bi dakika şimdi hayaliniz yok diye karalar bağlamayın. yer bildirimi yapmadan da yüksek puanlar iyi dereceler yapabilirsiniz o zaman sizin hedefiniz de her zaman yapabileceğinizin en iyisini yapmak olsun :)) )

12. sınıfa geçen dostlarım için söylüyorum gerçekten yaz tatilinde konuları ufak ufak bitirmeye başlamak son derece faydalı olacaktır. Yine de sıkı bir çalışma programıyla yazın çalışılmasa bile konuların her türlü yetişeceğini de düşünüyorum. tatil sizin .e biraz enerjinizi atmak hayatın başını okşayıp hoppidi hoppidi hayatı havaya atıp tutmak isterseniz sizde  haklısınız seçim sizin . yazın çalışılmasa bile kendinizi çook salmadığınız sürece bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. Ne yani zaten herkes size çalışın uleeeyyyn diyecek düşene bir de ben mi vurayım çok ayıp. Şaka yaptım ayy dur ağlamaa şşş özür dilerim caniiiim beniiim  :D o zaman tatilin tadını çıkarırken ufak ufak çalışmak daha tatlı olacaktır  diyelim ve bu tehlikeli paragrafı bırakıp yeni bir paragraf açalım.




Şimdi  9 ,10 ve 11. sınıf olup ne yapması gerektiğini düşünen kardeşlerime geldi sıra. sizden tek isteğim uslu uslu okula gidip derslerinize çalışmanız gerçekten .Hayat kısa  siz şu sıralar notlarınız yüksek tutmaya bakın.Okul notlarınızı. Neden mi ? Çünkü diploma notunuz sınav sonucunuzu yükseltebildiği gibi düşürebilir de. şöyle izah edeyim. benim okul başarı notum yani diploma notum 78 küsür . sınavda 41 bin gibi bir sıralama yaptım ve yanılmıyorsam diploma notum benimle benzer sıralama içinde bulunanların not ortalamasından düşük olduğu için beni bir 3 bin kişi geri attı. evet bence asıl pişmanlık budur. dediğim gibi notlarınızı yüksek tutun. Zaten notları yüksek tutmaya çalışırken aslında konuların temelini atıyorsunuz yani sınava hazırlanıyorsunuz.Benim örneğim sizi etkilemediyse çok daha kötüleri de var . beş bin 8 bin hatta daha da fazlası gibi.Bu benim için hassas bir konu lütfen .Hani yok ben notlarımı da yüksek tutarım sınavıma da hazırlanırım diyorsanız çok iyi kim tutar sizi .Zaten biri için çabaladığınız da diğeri de olur çook büyük ihtimalle.

Gel gelelim banaa  geçen seneye göre sıralamayı yarı yarıya çektiğim için mutluyum ama şunu da unutmamak gerekiyor ki bazen sadece nasip değildir. tabi ki çalışmayıp oturup yatıp amaaan nasip değilmiş demeyin.Öylesi tabi ki nasip olmaz kaldı ki o işin olmamaması nasibe kalmaz kendi ellerinizle suda boğarsınız o geleceği.

Bu yazıyı yazarken biraz zorlandığımı itiraf edeyim umarım içinizden birilerine bir faydam dokunur umarım kimseyi bu yazıyı yazıp da kırıp incitmemişimdir. uslubuma mümkün olduğunca dikkat etmeye çalıştım sürç-i lisan ettiysem affola.  Sormak istediğiniz sorularınız varsa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım lütfen sorun.

şimdilik Esenlikler dilerim Nehir gibi akın ve rüzgar gibi uçun.


20 yorum:

  1. Benim hayalim yok yani sürekli değişiyor ya sebebi ise daha 11 geçmiş olmam galiba çünkü hiç YGS denemesine girmedim .
    O yüzden neler yapabileceğimi bilmiyorum okul notlarını yüksek tutmak önemli ama bu sene hem YGS çalışmanın hem de 11 .sınıf derslerini yüksek tutabilir miyim hiç bilmiyorum .
    Yazın için çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman yapabileceğinin en iyisini hedefle hatta belki daha fazlasını. Bence dönem derslerini yüksek tutman konuların iyice oturmasını sağlaman lys de yükünü çok hafifletecektir. Rica ederim inşAllah biraz yarfımcı olanilmişimdir . En azından teknik açıdan , pratikte pek iyi değilim :D

      Sil
  2. Tecrübe konuşmuş beh :))
    Yazının arasına benden bir alıntı yapmana ne demeli. Çok şımardım bak >.<
    Sıralamanı yukarı çekmene çok sevindim, inşallah bu sene içine sinecek bir tercih dönemin olur Sıla'm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında büyük itiraf sınav günlüğümün ilk saygasına yazmışım onu :D De mi yav ? Açıklanınca rahatladım darısı tercihlerin açıklanmasına inşallah :))

      Sil
    2. Aslında büyük itiraf sınav günlüğümün ilk saygasına yazmışım onu :D De mi yav ? Açıklanınca rahatladım darısı tercihlerin açıklanmasına inşallah :))

      Sil
    3. Aaa bak şimdi hatırladım, eveet oraya yazmıştım :D
      Amin amin :))

      Sil
    4. Sınav günlüğümün çok cüzzi bir kısmı dolu geri kalanı boş bu sene değerlendirmeyi düşünüyoruuum :D

      Sil
  3. ah çok komiksin yaaaa ama hadi hayırlısı nolcak hadi dua edelim senin içiin :)

    YanıtlaSil
  4. Ayy Allah razı olsuun kafam çok karışık bu tercihler konusundaaaa 😥😥😥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. baksana bize de sorabilirsin. soruların olursa başkalarına da sorabilirsin. sorabiliriz. okulları bölümleri iyi tanırım yaa :)

      Sil
    2. Şey eski adıula sivil havacılık hakkında ne düşünüyorsun şiödi havacılık yönetimi oldu bi de bi de sosyal hizmet :D

      Sil
  5. Deep'in tanıtımıyla haberdar odum blogunuzdan ve takip etmek için uğradım :)

    YanıtlaSil
  6. Deep'in tanıtımıyla haberdar odum blogunuzdan ve takip etmek için uğradım :)

    YanıtlaSil
  7. bak son yazımdasın gelcam yine :)

    YanıtlaSil
  8. Deep sayesinde keşfettim seni :) Pekte iyi oldu. Sınavla işim yok ama yazın çok eğlenceliydi. Daha da eğlenmek adına takibe aldım hemen. Bana da beklerim http://senbenvehickimse.blogspot.com.tr/.. öpüldün :)

    YanıtlaSil
  9. Sılacım ne kadar güzel yazmışsın şu sınav illeti o kadar gıcık bişi ki :) Herkes bi şekilde atlatıyor ama :) Çok şirin bi blogun varmış bende deep sayesinde keşiflerdeyim çok memnunum :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiiiiin teşekkürleeeer ay sevindirik oldum 2 gündür :))

      Sil