Daha saçma ne olabilir ki?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Ağustos 2016 Pazar

Manga ,Anime : Akatsuki no Yona

Merhaba bloggercuklarım ve okuyucularım :))
Bugün burada toplanma sebebimiz , uzun zamandır bloga yazı girmeme nedenlerimi sorgulamak değil. Çünkü sorgulamaya başlayacak olursak telefonumun elimden düşmemesinden başlayıp uzuuuun (belki biraz daha kısa )bir liste hazırlamak zorunda kalabiliriz. Yine uzattım. Burada olma amacım sizlere elimden geldiğince bir mangayı - animeyi - tanıtmak.

Evet .Öncelikle beni bu güzel mangayla -animeyle- tanıştıran kuzenime teşekkürü borç bilirim. Teşekkürler kuzenim. Anime manga muhabbeti yapmaktan en az benim kadar zevk aldığın için teşekkür ederim :')

Şimdi mangamızın adı Akatsuki no Yona . Emin olmamakla birlikte sanırım türkçesi şafağın kızıllığındaki Yona . Manganın türü shoujo , aksiyon ,komedi, fantastik ,dram, macera,romantik

Yona bizim baş roldeki prensesimiz. Prensesin olduğu krallık yanlış hatırlamıyorsam 5 kabileye bölünmüştü. Ateş kabilesi Su kabilesi  Toprak kabilesi Rüzgar kabilesi ve Gökyüzü kabilesi. Yine yanılmıyorsam başkent Gökyüzü kabilesinde yani kral orada yaşıyor.Prensesimizin babası savaştan ve silahlardan nefret ediyor . Bu yüzden sınır komşularıyla savaşmak yerine onlara toprak veriyor .Geçmişte kızıl bir ejderin kurduğu ve beraberindeki diğer dört ejderle ülkeyi güçlendirdiği efsanesinin anlatıldığı krallık gün geçtikçe güçsüz düşüyor ve ülke içerisinde çeşitli sıkıntılar patlak veriyor. Ve bir gün prensesin doğum gününde kralın yiğeni soo wun kralı öldürüyor.Amanin spoiler :D Şaka şaka bunlar ilk bölümlerde olan şeyler bunları anlatmazsam konudan bahsedemem :D Soo wunun isyanına katılan askerler prensesin peşine düşüyor ve prensesin koruması olan Hak (Niyal samaya kendisinden bahsederken Hakkı diyorum :D ) prensesi kaleden kaçırıyor.


Soo wun ,Hak ve Prenses Yona çocukluk arkadaşı. Çok samimiler. Hak aynı zamanda Rüzgar kabilesinin baş komutanı (sanırım komutan olarak anılıyordu.) Aynı zamanda ülkenin en güçlülerinden . Soo wun kralın erkek kardeşinin oğlu. Prenses Yona Soo wuna karşı boş değil. Onunla evlenme hayalleri kuruyor. Ee noluyo bu hayaller keskin bir bıçakla kesiliyor . Soo Wun kralı Yona 'nın gözünün önünde öldürüyor. Kıza bir müddet kal geliyor.


siyah saçlı olan Hak, kızıl Yona sarışın ise Soo wun 




                                                       :D

Dediğim gibi Hak Yona  yı kaçırıyor . Olaylar olaylar ve yine olaylar oluyor .


Şimdi şu ülkenin kurucusu kabul edilen kızıl ejder ve diğer efsanevi dört ejderden  efsanesinden bahsedeyim birazcık.

Kızıl ejder insan formunda yeryüzüne geliyor ve  krallığı kuruyor. yanında ejder özünü almış olan ve çeşitli özelliklere sahip  4 asker ile birlikte ülkenin sınırlarını genişletiyorlar.Kızıl ejder ölüyor ve askerler dağılıp kendi memleketlerine  gidiyorlar. Ejder özüne sahip olan askerler ölünce bulundukları köyden başka bir ejder doğuyor. bu böyle nesiller boyu sürüyor. Daha detaylı anlatamıycam galiba yani hatırladıklarım bunlar manga zaten benim aksime gayet güzel açıklıyor :D .



Ejder özünü alan askerler Mavi ejder, Beyaz ejder, Sarı ejder ve Yeşil ejder

Prenses Yona hep prenses Yona olarak kalmıyor :D Kuzenimle animenin bazı kısımlarını izlerken heyecandan bağırdığımızı 'ooooouuu' nidaları attığımızı,yerimizde zıpladığımızı ve sahneyi tekrar tekrar izlediğimizi hatırlıyorum :D

                                                                                öncesi

Sonrasııııı <3 
Of ki ne offff bu sahneleeeer :'))

Animeyi izlerken sıkıldığımı hatırlamıyorum keza mangayı okurken de öyle.Hatta sık sık karşılaştığım halde okumadığım için ilk günler oldukça pişmanlık duyduğum doğrudur. . Geç olsun güç olmasın ama de mi :)) 

Kafadaki sincap pukyuuu kalp ben :D 




Mangayı mavimangadan okuyorum ben .
24 bölümlük olsa gerek animesi de var . Animenin olduğu bölümleri izleyip sonra mangadan devam ettim ben . Animenin şimdilik 1. sezonu çıktı. 2. sezonun çıkacağı söyleniyor.

Okuyun ve izleyin okuyucularım ve blogeercuklarım. Hala ikna olmadıysanız sizi şööööyle alayım buradaki arkadaş güzel anlatmış . Acaba ben yorum yapmak yerine direk bu yazının linkini mi koysaydım :D


Vee şimdi gifleer ve resimleeeer :))


O kadar yahşuklu karakter dururken prensesin ve sincabın fanı olduğum doğrudur :D 

Bu çocuk bende şok etkisi yaptı linkdeki arkadaşın dediğine katılıyorum  animenin son bölümü değişik kalmış.




Bitiyorum bu sincaba yaaa :D 



Sincabın resimlerine giflerine bakarken kendimden geçtiğim doğrudur :D 

Bu son sincaplı gifim :D 


Son olarak esenlikler diler ve yüksekten uçup nehir gibi akmanızı temenni ederim :)) Umarım biraz aydınlatıcı olabilmişimdir :D 
Sevgiler saygılar ve tebi ki hörmetleeer :D




2. açılış müziği




2. kapanış müziği

Minicik not: İsmimi değiştirdim belki fark etmişsinizdir . Kendi ismimi kullanmak istemedim . İfşa olmak istemiyorum bir gün  :D He ama eski postlarımda ismim aynı kaldı onu değiştiremedim .Tekrar tanışalım :D merhaba ben Amaçsızca Saçmalarkene :D o kadarda orjinaldir (!)  bulduğum isim :D  Tekrardan esenlikleeeer :))

11 yorum:

  1. Çok hoşa benziyor animesi, listeye alıyorum :) Mangalarla aram iyi olsa okunabildcek çok manga var ama ne bileyim okuyamıyorum bir türlü manga yaa :/
    Müzikler güzelmiş :))
    Adını değiştirdiğini son yazını okurken farkettim. İyi etmişsin canım yeaa. Uğraşma milletle sonra :D Eski postlarda isim nasıl değiştiriliyor ben de bilmiyorum bu arada. Google amcaya sor belki biliyordu o :))

    YanıtlaSil
  2. Animesi güzel ama tek başına çok anlamlı değil. Bana da mangasını ver anime izlemeyim :D anime de severim de izlemeye üşeniyorum manga okumak daha kolay geliyor :D 2. Kapanış müziği favorim :)) isimi değiştirmek bu sıralar blogda yaptığım en büyük şeydi :D bi tereddüt ettim ama şimdi rahatladım sen öyle diyince :)) Onu bi öğrenmeli yav google amcanın başına üşüşmeli. Bi de google amcada bulamadığım bi şey var belki sen biliyorsundur. Telefondan bloga girdiğimde izledim blogların olduğu sayfayı aşağı kaydıramıyorum . Sadece ekranda göründüğü kadarını görebiliyorum.Çok sinir bozucu aslında :D sende de oldu mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet olmuştu ve hatta gazısını bile yazmıştım :D Google chrome kullanıyorsan telden, sağ üstte üç nota var üst üste. Ona tıkla ve masa üstü görünümü yap sorun hallolur ;)

      Sil
    2. Nasıl yanlış yazmışım kelimeleri yaa :D
      Gazı=yazı
      Üç nota=üç nokta
      Hay Allah'ım :D

      Sil
    3. Hay ağzın bal yesin yav. Büyük dertten kurtardın beni şu an :D her gün favorilrrden bak bak dur. Hepsinide hatırlayamıyorum blogların :))

      Sil
  3. Bu anime hep karşıma çıkıyor , bari bir bakayım . Birde o sincap ne öyle , çok sevimli ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bence ama mangasına daha çok bak :D demi yaaa sincabın fanı oldum fangirl fangirl geziyorum ortada :D

      Sil
    2. Ben manga okurken başım dönüyor , yazıların gidiş düzenini anlayamadım nedense ama animeye başladım 6 bölüm izledim bile :D

      Sil
    3. Manga sağdan sola okunuyo en başta kafa karıştırıyo da sonra alışıyosun :D güzel gidiyo de mi ama anime biraz yüzeysel kalıyo :D

      Sil
  4. gakuen alice bitirdim yeni tamam bunu da listeye aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy gakuen alice bayılırım :D ama mangasını okumadım . Deep bence bu animeyi çok seveceksin ama mangasını da oku manga hala devam ediyo . Animeden sonra ne olaylaaağ ne olaylaağ oldu :D

      Sil